فشار آمریکایی‌ها به دولت عراق بر حضور در خاک این کشور-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

فشار آمریکایی‌ها به دولت عراق بر حضور در خاک این کشور

سعدالله زارعی از فشار آمریکا به دولت عراق برای ادامه حضور در خاک این کشور خبر داد و گفت: آمریکایی‌ها ممکن است در صدد خرید زمان باشند تا بتوانند مسئله اصلی را به حاشیه ببرند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۷ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 09
کد خبر: ۴۵۲۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر،سعدالله زارعی کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به مصوبه پارلمان عراق مبنی بر لزوم خروج نیرو‌های نظامی بیگانه از این کشور، گفت: منظور این مصوبه به طور خاص نیرو‌های آمریکایی هستند، زیرا عملاً غیر از آمریکایی‌ها کشور دیگری در عراق نیرو ندارد.

 

وی با بیان اینکه آنچه به طور واقعی در دستور کار مقامات عراقی قرار دارد، مسئله خروج آمریکا و چگونگی مدیریت این اقدام است، افزود: البته از همان زمان که این مصوبه به تصویب رسید، آمریکایی‌ها در صدد بودند با طرح یک بسته اقتصادی، سیاسی و امنیتی مسئله خروج از عراق را در ذیل مذاکره قرار دهند و آن را عملاً به حاشیه ببرند.

 

این کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: آمریکایی‌ها یک‌سری مشوق‌های اقتصادی را برای عراق مطرح کردند و این مشوق‌ها به گونه‌ای تنظیم شده که طرف عراقی باید امتیاز دهد و این امتیاز در حوزه امنیتی است.

 

مسئله خروج آمریکا، یک خواسته ملی در عراق است

 

وی درباره روند این مذاکرات نیز گفت: بر خلاف تحلیلی که آمریکایی‌ها دارند، مسئله خروج آمریکا، یک خواسته ملی در عراق است و به خاطر عملکردی که نظامیان آمریکایی در صحنه عراق داشتند، مسئله خروج آن‌ها از این کشور تبدیل به یک موضوع حیثیتی برای ملت عراق شده است. وقتی آمریکایی‌ها در فرودگاه فرد شماره یک حشدالشعبی را به همراه سردار سلیمانی به شهادت می‌رسانند، عراقی‌ها متوجه می‌شوند آمریکایی‌ها نمی‌توانند ضامن امنیت باشند بلکه خودشان تبدیل به عنصر اخلال در امنیت شده‌اند.

 

زارعی از فشار آمریکایی‌ها بر دولت عراق خبر داد و در این باره گفت: البته آمریکایی‌ها ممکن است در صدد خرید زمان باشند یعنی از دولت عراق مهلت یک ساله برای خروج خود بخواهند. پس از اخذ زمان، خروج خود را در پیچ و تاپ حوادث آینده بیندازند و بتوانند مسئله اصلی را به حاشیه ببرند.

 

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها علاقمند هستند هیئت عراقی منفعل و از حضور نیرو‌های مقاومت خالی باشد، گفت: بر اساس مشاهدات، مذاکرات در سطح معاونین وزرا در روز چهارشنبه دنبال خواهد شد و هیئت مذاکره کننده بیشتر فنی و کارشناسی محسوب می‌شود و بنابراین هیئت‌هایی که از آمریکا و عراق قرار است با یکدیگر مذاکره کنند، تصمیم گیرنده نیستند./تسنیم

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدرضا کیانفر
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
0
0
سعدالله زارعی تحلیلگر سیاسی گفت: مردم آمریکا در اعتراضات اخیر پرچم کشورشان را به آتش می‌کشند.

آقای زارعی،
آنان مردم آمریکا نیستند بلکه جاسوسان جمهوری اسلامی هستند که مأموریت‌شان فتنه‌انگیزی در بین ملل جهان می‌باشد.

سرور گرامی،
تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی،
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی،
با تشکر از توجه شما،
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار